.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به محیط زندگی خود احترام بگذاریم ؛
همه با هم جاده های مازندران را پاکیزه نگه داریم ....
شمال نیوز : مازندران به سرسبزی و زیبایی مشهور است. موهبت‌های الهی مثل دریا و جنگل در کنار آثار تاریخی در شهرهای مختلف باعث شده تا سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی ، مازندران را به عنوان مقصد سفر خود تعیین کنند. همین حضور بی‌نظیر گردشگران در مازندران عاملی شده تا در چند سال اخیر نگاه ویژه‌ای به
همه با هم جاده های مازندران را پاکیزه نگه داریم ....

شمال نیوز: مازندران به سرسبزی و زیبایی مشهور است. موهبت‌های الهی مثل دریا و جنگل در کنار آثار تاریخی در شهرهای مختلف باعث شده تا سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی ، مازندران را به عنوان مقصد سفر خود تعیین کنند.

 

همین حضور بی‌نظیر گردشگران در مازندران عاملی شده تا در چند سال اخیر نگاه ویژه‌ای به جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی استان مازندران شود.

 

جاده‌هایی که خودشان به تنهایی یک سوژه جذاب گردشگری محسوب می‌شوند. جاده‌های کندوان ، هراز ، سوادکوه و کیاسر دل هر گردشگر عاشق طبیعت را می‌رباید به طوری که از جاده کندوان به عنوان یکی از ۱۰ جاده‌ی زیبای دنیا نام برده می‌شود.

 

از سویی با توجه به اهمیت جاده‌ها در جذب گردشگر و از سوی دیگر پاکیزه نگه داشتن حریم جاده‌ها به عنوان یکی از نمادهای رعایت حفاظت از محیط زیست باعث شده تا استاندار مازندران در اولین برنامه جدی اجرایی خود به دستگاه‌های مربوطه دستور پاکسازی حریم جاده‌ها را صادر نماید.

 

قائم‌شهر یکی از شهرستان‌های مهم و استراتژیک شمال کشور در حوزه راه‌ها محسوب می‌شود. دارا بودن ۵ راه اصلی به سمت سوادکوه (تهران)، بابل، ساری، سیمرغ و جویبار از شهرستان قائم‌شهر ، یک شهرستان با موقعیت جغرافیایی خاص ساخته است.

 

تقریبا تمام گردشگرانی که قصد عبور از شرق به غرب مازندران یا بالعکس را داشته باشند باید از جاده‌های قائم‌شهر عبور کنند.

 

حال بعد از دستور استاندار ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قائم‌شهر پیش رو تر از تمام دستگاه‌های اجرائی شهرستان ، در صف اول پاکسازی حریم راه‌ها و جاده‌ها قرار گرفته است.

 

*** رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قائم‌شهر در اینباره گفت: حسب دستور مقام عالی دولت در استان و تاکید سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران ، با جدیت و با یک برنامه منظم پاکسازی حریم راه ها و جاده ها را در دستور کار قرار دادیم.

 

مصطفی امیری سوادکوهی با بیان اینکه اداره راهداری قائم‌شهر ، شهرستان سیمرغ را نیز پوشش می‌دهد ، اظهار داشت: راهداران زحمتکش این اداره از هیچ کوششی جهت پاکسازی جاده‌ها دریغ نخواهند کرد.

 

گزارش ها حکایت از آن دارد که سرپرست اداره کل راهداری و حمل  و نقل جاده‌ای مازندران شخصا موضوع پاکسازی حریم جاده‌های استان را پیگیری می‌نماید.

 

*** سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در مورد آغاز طرح پاکسازی حریم جاده‌های استان،  اظهار داشت: اجرای دائمی این طرح نیاز به مشارکت مردم دارد.

 

اسماعیل فولادی افزود: راهداران تلاشگر مازندران به صورت شبانه‌روزی در جاده‌های استان به حفاظت و پاکسازی مشغول هستند اما عدم همراهی بعضی شهروندان و مردم باعث می‌شود تا تلاش‌های انجام شده ، کم‌رنگ شود.

 

وی افزود: باید بدانیم پاکیزه نگه داشتن حریم جاده‌ها ، به نوعی بیانگر احترام مردم یک شهرستان و منطقه به محیط زیست است.

 

فولادی با تاکید بر اینکه پاک نگه داشتن حریم جاده ها نیاز به فرهنگ‌سازی دارد ، افزود: نهالکاری حریم جاده ها با همکاری دستگاه های مربوطه مانند جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم با همراهی مردم ، شاهد جاده های زیباتری در استان باشیم.

 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با تاکید بر اینکه برخورد جدی با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم جاده ها نیز انجام می‌شود ، تصریح کرد: ادارات راهداری در شهرستان های استان این موضوع را با جدیت پیگیری نمایند.

 

گفتنی است در هفته های اخیر با نظارت و پیگیری های مستمر سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران و تلاش راهداران ، شاهد منظر متفاوتی از جاده‌های استان هستیم.

 

امیدواریم با همراهی مردم و عدم تخلیه زباله و نخاله در حریم راه ها ، این تلاش‌ها ارج نهاده شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.165 seconds.